6 nõuannet laste heaks uneks

6 nõuannet laste heaks uneks

Autor Babysits, 4 min lugemist

Lapse uneajaks ettevalmistamine võib mõnikord olla üsna suur väljakutse. Mõned lapsed lihtsalt ei taha magama minna või neil on raskusi lõõgastumise ja magamajäämisega. Oleme siia kokku kogunud mõned näpunäited, mis aitavad lapsevanematel ja lapsehoidjatel muuta magamaminek kõigile hõlpsamaks ja mugavamaks.

Õhtune rutiin

Järjepidev õhtune rutiin annab lapsele tunde, et on aeg puhata ja end uneajaks ette valmistada. Proovige luua korduvad õhtuseid ettevalmistused nagu näo pesemine, hammaste harjamine ja pidžaama selga panemine ning teostage neid samas järjekorras, et lapsed harjuksid õhtuse rutiiniga. Samuti võib seljakoti pakkimine päevahoiu/kooli jaoks või hommiku riietuse ettevalmistamine lapsele stressi leevendavaks ning lõõgastavaks tegevuseks olla. Kaasake lapsi ja nende enda ideid õhtuse rutiini ettevalmistamisse: äkki tahab laps enne magamaminekut endale mänguasju kaissu võtmiseks välja valida või öelda lemmikloomadele ja õdedele-vendadele head ööd.

Ei hilisele õhtusöögile ja näksimisele

Ehkki see ei pruugi nii tunduda, on magamaminekuks valmistumisel lapse söögiaegadega arvestamine üsna oluline. Kui lapsed söövad, saavad nad sellest lisa energiat, mis pole hilja õhtul enne magamaminekut mitte just ideaalne. Seega on oluline läbi mõelda mis kella ajal lapsed õhtusööki söövad ning kas nad söövad ka õhtusi suupisteid või magustoite.. Proovige õhtusöök planeerida piisavalt varakult enne magamaminekut, et laps ei oleks tulvil energiat, mis raskendaks neil lõõgastuda ja magama jääda. Sama kehtib õhtuste magustoitude ning suupistete kohta. Sööge neid pigem kohe peale õhtusööki, mitte vahetult enne magamaminekut.

Lülitage kogu elektroonika välja

Vahetult enne magamaminekut ekraanide vaatamine pole lastele ega ka täiskasvanutele hea. Ekraanilt tulev ere valgus ja liikuvus aktiveerivad meie aju ja raskendavad lõõgastumist. Proovige minimeerida laste ekraaniaega eriti õhtul, olgu selleks nutitelefonid, tahvelarvutid, arvutid või teler. Samuti on soovitatav hoida kõik need elektroonilised seadmed magamistoast väljaspool. See võib aidata vähendada kiusatust neid õhtul kasutada ning aitab lastel kergemini lõõgastuda ning magama jääda.

Mängige enne voodisse minekut

Enne magamaminekut on oluline vabaneda liigsest energiast, kuna see lihtsustab lõõgastumist ja aitab kaasa uinumisele. Me juba mainisime, miks ekraani kasutamine enne uneaeg pole just väga mõttekas, aga mida muud siis teha? Televiisori vaatamise asemel miks mitte teha midagi sellist kus laps saaks enne õhtuseid rutiine ja voodisse minekuks ettevalmistamist oma energia ära kulutada. Mängimine on selleks suurepärane viis, see on hea nii lapse lõbustamiseks kui ka enne magamaminekut liigsest energiast lahti saamiseks. Kuid oluline on ka et lapsed enne magamaminekut maha rahuneksid, nii et võtke aega et peale seda lõdvestuda ja lugege näiteks koos raamatut. Teine võimalus on mängida lõõgastavamaid mänge enne magamaminekut. Näiteks lauamängud või muud mängud, mis ei vaja nii palju füüsilist liikuvust, mis võib samuti lapsi ergutada ja vastupidi magamajäämist raskendada.

Hoidke magamistuba pimedas ja jahedas

Pime ja jahe, umbes 19-kraadise temperatuuri lähistel asuv ruum on üks parimaid tingimusi rahulikuks ning kvaliteetseks uneks. Samuti on lastele lõõgastavaks ning rahustavaks keskkonnaks tuba, mis on puhas ja lõhnab hästi, samuti voodipesu! Toa koristamine, ettevalmistamine, mänguasjade korrastamine võivad samuti olla osa õhtusest rutiinist ning aidata lapsel uneajaks ette valmistuda.

Heliraamat aitab lastel lõõgastuda ja mõnusalt unistada

Isegi kui olete juba koos enne magamaminekut lugenud, aitab heliraamat või une raadio paljudel lastel magama jääda. Tänapäeval on heliraamatutena saadaval suur valik lasteraamatuid. Kui teil on heliraamatu rakendus, võite otsida erinevatele vanuserühmadele sobivaid unejutte ning heliraamatud. YouTube pakub samuti laia valiku tasuta heliraamatuid ja rahustavat muusikat, mis võivad aidata teie lapsel uinuda.

Loodame, et need näpunäited aitavad teil ja teie lastel kergemini uinuda ning muudavad magamamineku sujuvamaks. Pärast laste magama jäämist, võtke aega et ise puhata ja kasutage seda ärateenitud aega iseendale! Ilusat õhtut!