Hommikurutiin lastele

Hommikurutiin lastele

Autor Babysits, 4 min lugemist

Jaga:

Hommikul ülestõusmine võib osutuda meie kõigile üsna suureks võitluseks. Laste hommikurutiin võib aga olla veelgi keerulisem, lisades stressi ja palju segadust asjadega mis on vaja valmis saada, pidage seda meeles ning valmistuge. Nii mõnigi hommik võib väga kaootiliseks ja pingeliseks osutuda nii lastele kui ka nende vanematele, kuid mõne väikese muudatusega saab suurema osa stressi ära hoida! Tutvuge allpool olevate näpunäidetega hommikute talutavamaks muutmiseks!

Ära viivita! Ära lükka seda, mis täna ära teha saad homse varna

Tõhus hommikurutiin algab korralikust õhtusest rutiinist. Hommikuse sujuvamaks muutmiseks on palju asju, mida saate juba õhtul ette valmistada. Koolikoti ja riided saate järgmiseks päevaks juba õhtul valmis panna. See aitab leevendada stressi ja pinget, mis on seotud sellega, et peate kõik hommikul kiirustades valmis saama. See annab lapsele ja teile endale rohkem aega lõõgastuda ja kindlasti ka paremini magada, sest teate et teil on hommikul vähem teha. Üks suurepärane viis hommiku sujuvamaks muutmiseks on valmistuda hommikuseks rutiiniks juba õhtul, luues iseendale kohandatud eelmise õhtu rutiini.

Paariks päevaks detektiivi mängimine

Üks parimaid viise, kuidas teada saada, kuhu kaotate hommikul kõige rohkem aega, on hakata tähelepanelikuks ja jälgida oma käitumist paari päeva jooksul. Võite pidada arvet kirjutades üles iga sammu, mida iga pereliige hommikul teeb, eelistatavalt isegi ajakava, et välja selgitada kui palju aega iga samm neilt võtab. Näiteks võib välja tulla, et üks laps vajab riietumiseks ja hommikusöögiks tavaliselt rohkem aega kui teine, nii et nemad võiksid proovida paar minutit varem üles tõusta ja sellega arvestada. Samuti saate planeerida erinevate hommikuste ülesannete ajakava määrates konkreetsed vannitoa ajad ja hommikusöögi ajad, et lastel tekiks harjumus kõike kindlal ajal teha.

Tööjaotus

Sõltuvalt laste vanusest saate neid kaasata osadesse hommikurutiini ettevalmistustesse. Näiteks kui teil on kodus vanemaid lapsi, saavad nemad abiks olla hommikusöögilaua ülesseadmisel, nooremate õdede-vendade riietamisel või isegi lõunaeine jaoks ise võileiva valmistamisel. Kuid veenduge, et ülesanded oleksid selgelt määratletud, õiglased ja ühtlaselt jaotatud, nii et keegi ei tunneks, et neid ära kasutatakse.

Olge koos loovad

Mängu kaudu õppimine saab rakendust leida isegi hommikurutiini käigus! Erinevatest hommikustest tegevustest ja ülesannetest väikese mängu kujundamine võib osutuda väga kasulikuks. Siin on üks näide inspiratsioonist: Meisterdage koos lastega või printige välja väikesed pildid või sümbolid erinevate hommikuste ülesannetega, näiteks riietumine, hammaste harjamine, päeviku täitmine jne. Seejärel kleepige väikesed kotid koos nende piltidega magneti abil magnetilisele pinnale (külmik, valge tahvel jne). Lõpuks saab iga laps või pereliige kaks veergu: "teha" ja "tehtud". Seejärel pannakse pildid igal õhtul veergu nimega "vaja teha" ja hommiku jooksul, pärast ülesannete täitmist, saab need üle viia "tehtud" poolele!

Võtke hommikul iseenda jaoks aega

Jah, kuulsite õigesti. Loodetavasti siinsed näpunäited aitavad teil natuke lisaaega luua, et saaksite hommikul veidikesekski iseendale keskenduda! See võib võtta vaid paar minutit, kuid osutub niivõrd oluliseks - laste (ja täiskasvanute) jaoks on päeva hea alguse tagamiseks tähtis hommikul mõni minut ainult iseendale pühendada. Võib-olla on teil kontoris tähtis kohtumine tulemas, nii et soovite oma riideid või meigi üle kontrollida või läbi mõelda oma ideaalse visiooni selleks päevaks. Võib-olla tahavad lapsed kiiresti eile õhtul pooleli jäänud UNO kaardimängu lõpule viia. Need paar minutit iseendaga annavad hea tuju ja tagavad päeva suurepärase alguse. Kui teil või lastel on keeruline kindlaksmääratud aegadest kinni pidada, võite kasutada ka muna- või köögitaimerit, mis on seatud kokkulepitud ajale.


Alustage tõhusama hommiku rutiiniga! Miks mitte alustada juba homme hommikul, võttes arvesse kõiki erinevaid hommikusi toiminguid ja nende tegemiseks kuluvat aega? Seejärel saate juba aegsasti oma hommiku läbi mõelda ja järk-järgult sisse viia muudatusi ja struktureerituma rutiini. Kui teil on raske kõiki neid näpunäiteid korraga rakendada, saate need ka ükshaaval oma rutiini sisse sulandada ja leida parima toimiva viisi just teie ning teie pere jaoks. Soovime teile palju edu ja loodame, et saate siinsete näpunäidetega oma tulevased hommikud veidigi lihtsamaks muuta!